Odbornici novog saziva SO Kovin zasedali su u sredu, 14. oktobra treći put i na samom početku doneli rešenja o potvrđivanju odborničkih mandata Milici Stanić i Sari Sekelj (s obzirom da su na prošloj sednici Milan Milovanov i Dušan Maksimović podneli ostavke zbog imenovanja na funkcije u kabinetu predsednice, prim. aut).
Doneta je Odluka o drugoj izmeni i dopuni Odluke o budžetu opštine Kovin za 2020. godinu, Zaključak o drugoj izmeni i dopuni Zaključka o finansiranju rada ustanova javnih službi iz budžeta opštine Kovin u 2020. Godini, kao i prva izmena Kadrovskog plana Opštinske uprave i Pravobranilaštva opštine Kovin za 2020. godinu.
Kako stoji u obrazloženju za donošenje drugog rebalansa, razlog je u potrebi da se rasporede sredstva koja su krajem 2019. godine ostala na žiro računu opštine: naime, prvim rebalansom donetim u maju 2020, raspoređen je samo deo budžetskog suficita u iznosu od 294.178.000 dinara. Ovom Odlukom raspoređuje se preostali budžetski suficit u iznosu od 13.263.124,56 dinara (od čega je namenski 7.353.380,82 dinara). Kompletna dokumenta u vezi sa drugim rebalansom možete pogledati u segmentu „Budžet“ na početnoj stranici sajta.
Odbornici su doneli Odluku o izvršnim organima opštine Kovni. Ovim aktom, donetim u skladu sa Zakonom o lokalnoj samoupravi i Statutom, utvrđuju se izvršni organi opštine Kovin – Predsednik opštine i Opštinsko veće i uređuju se pitanja od značaja za njihov izbor i funkcionisanje.
Doneta je i nova Odluka o obrazovanju Opštinskog štaba za vanredne situacije za teritoriju opštine Kovin. Razlog donošenja je izmena zakonskih propisa koji regulišu ovu oblast tj. stupanje na snagu novog Zakona o smanjenju rizika od katastrofa i upravljanju vanrednim situacijama, a posebno nove Uredbe o sastavu, načinu i organizaciji rada štabova za vanredne situacije, koji u jednom delu na drugačiji način regulišu nadležnosti Opštinskog štaba i način njegovog rada u odnosu na raniji Zakon o vanrednim situacijama i Uredbu.
Skupština opštine donela je Odluku o dopuni Odluke o radnom vremenu u ugostiteljskim, trgovinskim i zanatskim objektima na teritoriji opštine Kovin. Dopuna ove odluke bila je nužna jer nije obuhvatala način regulisanja radnog vremena u ovim objektima dok traje opasnost od širenja zarazne bolesti Kovid-19. Tako, u odluci se dodaje poglavlje VI A, „Posebne odredbe“ i novi član koji glasi: „Dok traje opasnost od epidemije, a u cilju sprečavanja i suzbijanja zarazne bolesti COVID-19, izazvane virusom SARS-COV-2, utvrđivanje radnog vremena u ugostiteljskim, trgovinskim i zanatskim objektima i objektima za priređivanje igara na sreću i igara za zabavu, regulisaće se odlukama ili naredbama Opštinskog štaba za vanredne situacije na teritoriji opštine Kovin, a u skladu sa epidemiološkom situacijom i odlukama o merama kontrole epidemije koje donose Vlada i Krizni štab Republike Srbije“. Takođe, kaznene odredbe dopunjene su tačkom koja definiše sankcije za nepridržavanje propisa za vreme epidemije: „ako se ne pridržava radnog vremena utvrđenog odlukama ili naredbama Opštinskog štaba za vanredne situacije na teritoriji opštine Kovin, donetih za vreme trajanja opasnosti od širenja zarazne bolesti Kovid-19“.
Na trećoj sednici, odbornici su doneli i Odluku o donošenju izmena i dopuna Plana detaljne regulacije dela bloka 96 u Kovinu, u cilju, kako se navodi u članu 3. «definisanja integrisane saobraćajne površine unutar bloka 96 i promena namene prostora u delu planirane višeporodične stambene izgradnje, opredeljenjem za porodično stanovanje i planiranjem uređenja zelenih površina». Doneta je Odluka o prenosu prava korišćenja nepokretnosti u javnoj svojini opštine Kovin Predškolskoj ustanovi «Naša Radost» Kovin; Rešenje o davanju saglasnosti na Drugu izmenu Programa poslovanja preduzeća JP „Kovinski komunalac“ Kovin za 2020. Godinu; Rešenje o davanju saglasnosti na Prvu izmenu Finansijskog plana Turističke organizacije opštine Kovin za 2020. godinu.