Aleksandar Stevanović, gradonačelnik Pančeva posetio je sa Gabrijelom Grujić, direktorko Kancelarije za dualno obrazovanje i Nacionalni okvir kvalifikacija Srbije (NOKS) Mašinsku školu „Pančevo“, povodom održavanja socijalnog dijaloga pod nazivom „Mladi mlađima“.
Predstavnici SKONUS, studenti različitih fakulteta tokom dijaloga prenosili su svoja znanja i iskustva stečena tokom školovanja učenicima prve godine srednje škole, kako bi im pomogli da razviju pozitivne stavove i razreše dileme u vezi sa obrazovanjem.
Aleksandar Stevanović, gradonačelnik Pančeva se zahvalio predstavnicima Kancelarije za dualno obrazovanje i NOKS, predstavnicima SKONUS, direktoru škole i svima koji su se odazvali socijalnom dijalogu, ističući značaj ovog vida obrazovanja, kao i to da je ono u Pančevu odavno zastupljeno.
„Draga deco, iskoristiću ovu priliku da vas pozdravim i da vam poželim da na najbolji mogući način „iskoristite“ priliku što idete baš u ovu školu. Učite od vaših profesora, stičite znanje, a onda ga i primenite za koju godinu, u velikim kompanijama koje su nam u blizini. Ne zaboravite da se družite dok učite, da se međusobno pomažete, sklapajte prijateljstva za ceo život, postanite obrazovani i dobri ljudi. Vaš profesori su tu i da vas tome uče. Ja sam malo stariji od vas, vremena se menjaju, trudimo se da se prilagođavamo, ali najbolje razumeju mladi teškoće sa kojima se mladi susreću. To je razlog što su studenti ovde da razgovaraju sa vama. Ne tako davno prolazili su kroz slične situacije, malo su iskusniji, pa će vam pomoći da lakše prevaziđete poteškoće na koje ćete nailaziti do maturantskog plesa. A brzo će doći, verujte mi. Svi zajedno tu smo da vam, uz roditelje, omogućimo da steknete što bolje znanje, ali i da uživate u srednjoškolskim danima, da vreme koje provodite zajedno bude prijatno, da budete srećni“, rekao je gradonačelnik Stevanović.
Stevanović je naglasio da je Grad Pančevo prepoznao benefite dualnog obrazovanja, a Mašinska škola je jedna od pionira uvođenja takvog obrazovanja u školski, obrazovni sistem naše zemlje i zato lokalna samouprava daje podršku i ulaže u ovu školu.
„Cilj nam je da Pančevo postane razvijeni industrijski centar, u naš grad dolaze velike kompanije i zbog njihovog poslovanja, a i prosperiteta našeg Pančeva, važno je da imamo škole sa što više različitih obrazovnih profila. Mašinska škola „Pančevo“ je do sada, zahvanjujući modelu dualnog obrazovanja, potpisala ugovore o sa više od 20 kompanija i u tome je među vodećim u Srbiji, što nam je svima na ponos. Mnoga deca posle završetka srednje škole, odmah se zapošljavaju gde su imali praksu. Grad Pančevo će kao i do sada nastaviti da ulaže u obrazovanje, jer deca su naša budućnost, budućnost našeg grada“, rekao je Stevanović.
Gabrijela Grujić, direktorka Kancelarije za dualno obrazovanje i NOKS izrazila je veliko zadovoljstvo što je u ovoj Pančevačkoj školi.
„Delimo zajedničke stavove da mi kao odrasli želimo da ponudimo i osiguramo mladima određeni kvalitet znanja i obrazovanja, ali i vaspitanja. Inicijativa za dijalog je pokrenuta, jer mladi najviše veruju jedni drugima i mogu pomoći u rešavanju različitih dilema. Odnos poverenja između mladih jeste rezultat ovih socijalnih dijaloga. Cilj socijalnog dijaloga je da se učenicima pomogne u određenim dilemama, da mladi koji imaju više iskustva razgovaraju sa đacima prve godine srednje škole kako bi videli da li imaju određene dileme, ponude rešenje za prevazilaženje i koje su aktuelne teme kojima bi se bavili“, objasnila je Gabrijela Grujić, direktorka Kancelarije za dualno obrazovanje i NOKS.
Ona je istakla da će se veoma brzo krenuti u realizaciju izgradnje objekta od 1.800 m2 u okviru Mašinske škole „Pančevo“, koja je dobila status Trening centra. Sredstva od preko 2 miliona evra biće obezbeđena iz budžeta Vlade Republike Srbije, a sve u cilju razvoja ovog grada i podrške njegovih potencijala, a samim tim i ekonomskog razvoja naše zemlje.
„Mašinska škola „Pančevo“ je jedna od prvih škola u sistemu dualnog obrazovanja u Srbiji. Naša iskustva su veoma pozitivna, iskustva poslodavaca, naših partnera su vrlo dobra. Ono što moram da naglasim sarađujemo sa velikim kompanijama, ali „kičmu“ predstavljaju mala i srednja preduzeća, gde naši učenici idu na praksu. Poslodavci su veoma zadovoljni, što iskazuju i zadržavanjem naših učenika i zapošljavanjem odmah po završetku srednje škole“, istakao je Nenad Dojčinović, direktor Mašinske škole „Pančevo“.
„Podržavamo inicijativu Kancelarije za dualno obrazovanje i zajedno sa kolegama sa različitih fakulteta, pre svega sa Mašinskog, FONa i Fakulteta političkih nauka prenosimo iskustva srednjoškolcima. U dijalogu je važno da učenici mogu da saznaju i pitaju sve što ih zanima kako bi se što lakše upisuali na fakultete koje žele. Cilj nam je da ispričamo kroz šta smo prolazili tokom formalnog, ali i ne formalnog obrazovanja i da našim budućim kolegama pokažemo da nam je, bez obzira na profesiju, put svima isti. Svi imamo iste dileme, izazove i slične strhove na tom putu obrazovanja“, kaže Jelica Ristić, student Učiteljskog fakultet Univerziteta u Beogradu.
Tokom ovih socijalnih dijaloga najčešća pitanja su u vezi opredeljenja koji fakultet izabrati, koji su izazovi tokom obrazovanja, šta uraditi kada ima puno da se uči i kako povezati teoriju i praksu.