Krajem septembra 2024. godine, kadrovskom promenom, na čelo JP „Gradska stambena agencija“ Pančevo na dužnost je stupio Mišo Marković, diplomirani inženjer organizacionih nauka. Tim povodom nakon nešto više od 100 dana vršenja dužnosti u JP „Gradska stambena agencija“ Pančevo, redakcija našeg portala obavila je razgovor sa novim vršiocem dužnosti direktora ovog preduzeća.
„Možemo biti relativno zadovoljni rezultatima, koje smo u okviru delatnosti koju vršimo, i u skladu sa odobrenim sredstvima, postigli u protekloj godini . Kako je preduzeće formirano kao pravni sledbenik Fonda za finasiranje izgradnje i raspodelu stanova solidarnosti opštine Pančevo, a radi ostvarivanja lokalne stambene politike, sa svojih 25 zaposlenih upravlja i održava javni, rentalni i socijalni stambeni fond proteklu 2024. godinu obeležio je veliki broj realizovanih aktivnosti u JP „Gradska stambena agencija“ Pančevo. Na osnovu Okvirnog sporazuma koji smo zaključili prošle godine , po okončanoj javnoj nabavci , za građevinsko-zanatske i investicione radove na objektima u javnoj svojini grada Pančeva radili smo na uređenju gradske imovine. Kompletno je, u drugoj fazi radova, rekonstruisana zgrada MUP-a Srbije PU Pančevo u Ulici Jove Maksina broj 41 kao objekat u javnoj svojini grada Pančeva , adaptiran je gradski stan broj 7 u u Ulici Veljka Vlahovića br. 52, kao i stan broj 12 na istoj adresi , stan broj 14 u Sremskoj ulici broj 38 u Pančevu, sanirano je više krovova na objektima u javnoj svojini Grada i izvršena kompletna adaptacija poslovnog prostora u Ulici Vojvode Radomira putnika broj 6 u Pančevu. Za ove namene izdvojeno je budžetom grada 48 miliona dinara“, istakao je Mišo Marković vršioc dužnosti direktora JP „Gradska stambena agencija“ Pančevo.
U nastavku razgovora za naš list, v.d. direktora podseća da je Grad Pančevo primer uvek davao podršku za poboljšanje uslova socijalno ranjivim grupama stanovništva:
„U skladu sa finansijskim mogućnostima Grad Pančevo opredeljuje sredstva za unapređenje postojećeg i izgradnju novog stambenog fonda za neprofitni zakup, sa mogućnošću otkupa. Zadatak JP „Gradska stambena agencija“ Pančevo je da svojim radom sprovede stambenu politiku Grada i da svojim inicijativama ukaže na problem koji je evidentan na polju stambene politike u pogledu visokih cena za kupovinu nekretnina i zakupa nekretnina na tržištu. Kada je reč o inicijativama „JP „Gradska stambena agencija“ Pančevo, kontinuirano prati konkurse i projekte, kako bi nastavila sa učešćem u zbrinjavanju našeg stanovništva. Nadamo se da ćemo i na dalje biti zaduženi da u ime grada Pančeva budemo nosioci projekata izgradnje kolektivnih stambenih zgrada pod neprofitnim uslovima“
Kako navodi v.d. direktora JP „Gradska stambena agencija“ Pančevo, aktivnosti na zaštiti gradske imovine po planu se nastavljaju i u ovoj godini. Budžetom za 2025.godinu opredeljeno oko 10 miliona dinara za rekonstrukciju i održavanje gradskih stanova i objekata u javnoj svojini grada. Potreba je mnogo više nego što je obezbeđenih sredstava, tako da će u novom postupku javne nabavke koji je planiran početkom februara ove godine ponovo biti zaključen okvirni sporazum, a potom pojedinačni ugovori za izvođenje građevinsko zanatskih radova na objektima javne svojine u okviru odobrenih sredstava po prioritetima, prvenstveno za gradske stanove, koje treba pripremiti za dodelu po konkursima a potom po eventualno odobrenim dodatnim sredstvima i za prioritete na drugim objektima u javnoj svojini grada Pančeva.
Kako nam je rekao Marković, osim obavljanja osnovne funkcije, upravljanja stambenim fondom grada Pančeva i održavanja javnog, rentalnog i socijalnog stambenog fonda, sa osnovnim zadatkom koji se zasniva na zaštiti javnog interesa, preduzeće se dugi niz godina bavi i održavanjem kolektivnih stambenih zgrada na teritoriji grada Pančeva, a sve u skladu sa Zakonom o stanovanju i održavanju stambenih zgrada. Ovo je tržišna delatnost preduzeća i obuhvata poslovanje sa približno 400 stambenih zajednica u kolektivnim stambenim zgradama sa kojom preduzeće ima zaključene ugovore o tekućem održavanju zajedničkih delova zgrada.
„U okviru usluga tekućeg održavanja u kolektivnim stambenim zgradama koje imaju zaključen ugovor o održavanju sa preduzećem, korisnici usluga tekućeg održavanja imaju mogućnost izbora koje usluge će poveriti ovom preduzeću, od građevinsko-zanatskih radova na održavanju zajedničkih delova stambenih zgrada, održavanja i servisiranja liftova i hidrocila, elektroinstalacija, vodovodnih i kanalizacionih instalacija, protivpožarne zaštite pa sve do održavanja higijene, deratizacije,dezinsekcije i dezinfekcije prostorija u stambenim zgradama. Sa JP „Gradska stambena agencija“ Pančevo je moguć svaki dogovor po pitanju dinamike radova, odloženog plaćanja za izvršene radove, štednje kroz investicioni dinar ili kroz savetovanja korisnika kako da na najbolji način unaprede svoje stambene zajednice“ istakao je Mišo Marković.
Poslednjom promenom cenovnika za usluge na tržištu koja se primenjuje od januara 2023. godine, a usledila je nakon osam godina od poslednje izmene cena za tekuće održavanje kolektivnih stambenih zgrada, smanjen je disparitet cena naših usluga koje fakturišemo građanima i troškova koje imamo zbog rasta cena usluga naših dobavljača. Do decembra 2024. godine cene usluga za naše korisnike pokrivale su troškove dobavljača i minimalni trošak za manipulativne troškove.
„Kako je decembra meseca zaključen novi ugovor sa dobavljačem usluga za redovni mesečni servis i kontrolu liftova u kolektivnim stambenim zgradama, po sprovedenoj javnoj nabavci, trošak preduzeća prema dobavljaču porastao je za više od 30%, pa samim tim sa ovim cenovnikom nije moguće pokriti trećinu troškova ove usluge. U narednom periodu razmotrićemo mogućnosti izmene Cenovnika tako da korisnici naših usluga imaju najmanji mogući trošak, a preduzeće izbegne gubitke u poslovanju,“ zaključio je direktor JP „Gradska stambena agencija“ Pančevo.