Galerija naivne umetnosti u Kovačici, od početka godine, beleži sve veći broj poseta inostranih i domaćih turista kao i đačkih ekskurzija.
„Već krajem februara su organizovano počeli da pristižu prvi turisti .Uglavnom su to u februaru i martu bili inostrani turisti iz Amerike i Nemačke koji kruzerima dolaze do Beograda a onda izdvoje 2-3 dana da obiđu i Kovačicu i Galeriju naivne umetnosti. Već početkom marta počele su da pristižu i đačke ekskurzije a ima organizovanih poseta preko turističkih agencija iz cele Srbije. Bio je kod nas Kacu Micudži iz Tokija, Gvido Vedovato iz italije, slikari iz Malezije i iz cele Srbije“, kaže Ana Žolnaj Barca, direktorka GNU Kovačica.
Raste i broj pojedinačnih poseta ljubitelja umetnosti koji najčešće u Kovačicu dolaze vikendom.
„Kovačica je zaista bajkovito mesto, to se najbolje vidi u Galeriji naivne umetnosti koja je sve te bajke uspela da prenese na platno, odnosno umetnici kojih ovde ima veoma mnogo i već dugo imaju inspiraciju u onome što se događa oko njih na selu, na njivi u dvorištima“, dodaje Milorad Mitrović iz Kanjiže.
Ovde su slike začetnika naivnog slikarstva: Zuzane Halupove, Martina Jonaša i radovi velikog broja umetnika uglavnom iz Kovačice i Padine. Galerija trenutno sarađuje sa 22 slikara. Postoji i prodajni deo za goste koji žele odavde da ponesu neki suvenir ili sliku manjeg formata.
U potkrovlju je veliki izložbeni prostor namenjen uglavnom za samostalne izložbe.
“Bili su kod nas Kacu Micudži iz Tokija, Gvido Vedovato iz Italije, slikari iz Malezije i raznih delova Srbije. I mi naše radove izlažemo širom Srbije a najviše se baziramo kada je u pitanju inostranstvo na Slovačku republiku ali izlagali smo prošle godine i u Sloveniji“, napominje Žolnaj Barca.
Za inostrane turiste predviđen je poseban program. Upoznavanje sa istorijatom galerije ,obilazak spomen doma Martina Jonaša a imaju priliku da probaju i tradicionalne slovačke štrudle. Odavde odlaze puni pozitivnih utisaka ,zadivljeni činjenicom da jedno malo južnobanatskom mesto ima toliko talentovanih slikara.