Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Republike Srbije oglasilo je javni uvid u nacrt prostornog plana područja posebne namene koridora auto-puta Beograd – Zrenjanin – Novi Sad.
Kao deo nacrta prostornog plana, objavljena je mapa detaljne trase puta, čiji je početak na beogradskoj obilaznici, u budućoj petlji Ovča, istočno od sadašnjeg ukrštanja zrenjaninskog puta. Trasa dalje vodi između naselja Jabuka i Glogonj (Grad Pančevo), gde je predviđena petlja Sefkerin/Opovo, zatim ulazi na teritoriju opštine Opovo, a potom i Kovačica, gde će u neposrednoj blizini tog naselja biti izgrađena još jedna petlja, navodi se na sajtu grada Zrenjanina.
U blizini Idvora auto-put prelazi Tamiš i ulazi na teritoriju grada Zrenjanina. Na polovini sadašnjeg lokalnog puta između Ečke i Orlovata predviđeno je ukrštanje u petlji Orlovat, a potom i u petlji Ečka, u zoni sadašnje raskrsnice puteva za Ečku, Stajićevo, Lukićevo i Orlovat.
U gradsku zonu Zrenjanina put ulazi kroz pojas između naselja Ečka i zone aerodroma, a potom obodom industrijske zone “Jugoistok” prelazi sadašnji državni put I – b reda Zrenjanin–Beograd i jugozapadno od naselja Mužlja, kroz Mužljanski rit, vodi ka Aradcu. Pristup petlji “Zrenjanin – zapad”, drugom izlazu iz grada na auto-put, biće omogućen novom saobraćajnicom koja će se odvajati od sadašnje prve aradačke raskrsnice.
Južno od Aradca put vodi ka novom mostu koji će se graditi na Tisi, prelazi na teritoriju opštine Žabalj i dolazi do trase aktuelnog državnog puta I – b reda Zrenjanin – Novi Sad, otprilike na polovini rastojanja između sadašnjeg mosta na Tisi i kružne raskrsnice kod Žablja. Odatle auto-put nastavlja postojećom trasom puta, uz predviđene petlje kod Žablja i Kaća. U čvoru Kać završava se auto-put iz Zrenjanina i počinje buduća brza saobraćajnica “Fruškogorski koridor”, sa odvajanjima za auto-put ka Subotici i Beogradu.
Kompletna dužina – 113 kilometara
Kapitalna državna investicija, auto-put Beograd – Zrenjanin – Novi Sad, više puta je ocenjen kao investicioni zamajac ovog dela naše zemlje, prvi auto-put na teritoriji Banata i veza sa postojećim i budućim auto-putevima u Bačkoj i južno od Beograda. Planom je predviđeno da dužina kompletne buduće saobraćajnice bude 113 kilometara, od čega trasa Beograd – Zrenjanin meri 58, a Zrenjanin – Novi Sad 45 kilometara.
Kad počinju radovi?
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić istakao je pre mesec dana da će vrlo brzo za autoput biti pripremljen projekat i da će država biti spremna za razgovore o izgradnji sa kineskim izvođačem “Čajna Šandong hajspid”.
Usledilo je i saopštenje Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture da bi radovi mogli da počnu već krajem ove godine, nakon što su o tome razgovarali ministar Tomislav Momirović i direktor kompanije „Šandong“ u Srbiji Đang Điančao.