Uveliko traju radovi na trasiranju autoputa kroz Banat, koji treba da poveže Beograd, Zrenjanin i Novi Sad.
Kako teku radovi na trasiranju, pogledajte u videu portala Vojvodina uživo:
Izgradnja ovog autoputa doneće brojne pogodnosti stanovnicima Banata ali i cele Srbije. U mnogome će pospešiti saobraćaj, transport i ekonomiju.
Početak autoputa nalaziće se na budućoj petlji Ovča. Odatle ujedno počinje i prva deonica do Zrenjanina u dužini od 67,67 km.
Druga deonica biće između Zrenjanina i Novog Sada, dužine 37,75 km sa svim putnim objektima i denivelisanim raskrsnicama. Takođe, na autoput će se nadovezati brza saobraćajnica duga 2 kilometra u rejonu Novog Sada (od mosta na kanalu DTD, do uključenja na autoput Beograd-Subotica).
Na budućem autoputu nalaziće se više petlji: Petlja Ovča, Petlja Glogonj/Jabuka, Petlja Kovačica, Petlja Orlovat, Petlja Ečka, Petlja Zrenjanin zapad, Petlja Žabalj.
Na trasi su planirana dva parkirališta kao i dve lokacije za odmorišta. Zanimljivo je da će budući autoput, premostiti čak tri reke sa četiri mosta– Tamiš dva puta, Begej i Tisu.
Autoput u brojkama:
– Ukupna dužina 105,4 kilometara, od čega je deonica Beograd – Zrenjanin dužine 67,7 kilometara, a Zrenjanin – Novi Sad 37,7 kilometara.
– Osam mostova preko reka i kanala, 20 nadvožnjaka, 7 podvožnjaka i 47 propusta.
– Osam petlji
– Širina vozne trake auto-puta: 3,75 m, širina zaustavne trake: 2,50 m, širina bankine: 2 m, širina razdelnog pojasa: 4 m
Ova saobraćajnica omogućiće da se od Zrenjanina do Beograda bezbedno stiže za pola sata, a od Zrenjanina do Novog Sada za 15-20 minuta, uz projektovanu brzinu od 130 kilometara na čas.